lördag 18 juni 2011

Ett pass

Japp, då var ett arbetspass av denna arbetshelg avklarat! Gôtt! Bara en dagtur kvar nu o sen är det måndag igen. På måndag jobbar jag 7-13.30, sen drar jag o lillfisan till Fagerås! Där väntar grillning, vin o en massa mys- det ska bli heeelt underbart! :) Det ska bli skönt att "åka bort" o bara njuta.

Idag fick jag faktiskt en hel del gjort innan jobbet. Jag tog tag i min garderob, äntligen, som har sett ut som ett mindre bombnedslag dom senaste veckorna. Men nu är det ordning&reda igen! Jag har fruktansvärt mycket kläder o det gör att det lätt kan bli lite rörigt i garderoben.. Nu hänger allting på plats o skorna står fint uppradade i hyllan. I like! :) Men det konstiga är att trots att jag har så himla mycket kläder så har jag nästan aldrig något att ta på mej o ingenting duger. Konstigt det där... jag menar, det är ju inte så att jag köper fula kläder nån gång... Skumt! ;)
Efter garderobsinventeringen så städade jag lite här hemma, tvättade ett par maskiner tvätt (plus att jag körde en 95-graderstvätt, med tom maskin, efter att jag sett nåt städprogram på tv:n o sett hur mycket vidriga bakterier det finns i en tvättmaskin som bara förökar sig när man enbart kör 40-tvättar! Blääää!) o efter det tänkte jag sova lite middag i soffan. Men då ringde min käre far o ville komma hit på kaffe. Det fick han såklart! Och när han väl hade åkt så var det bara att slänga sig iväg till jobbet.
Nu har jag precis kommit hem, öppnat en cider o sitter på altanen o njuter av sommar(?)kvällen. Men fy fasen, va kallt det är! Huh! :( Hoppas det vänder den 18:e juli..... ;)
29 dagar kvar till s e m e s t e r!

Näää, nu får jag nog masa mej in igen!

Hoppas ni har en fin lördagkväll! Puss&GoNatt

1 kommentar: