tisdag 15 januari 2013

Recept!!!! ;)

Ok Therese, bara för din skull bjuder jag på ett recept ikväll! Jag gör nästan aldrig mat efter recept så därför lägger jag sällan upp matrecept, men jag ska göra ett försök att fixa till ett på kvällens middag... ;) Only for you, liksom!

Kladdig tisdagspasta

* pasta av valfri sort o mängd
* tunnskivad kotlett
* gul lök
* köttbuljong
* oxfond (eller en skvätt överblivet rödvin)
* senap
* grädde (fet!)
* syltlök

Koka pastan. Under tiden steker du på lite hackad lök o köttet som du har skurit i ganska små bitar. Det går såklart att ta något annat kött än kotlett... Häll på lite vatten, typ en deciliter o ha i en buljongtärning o en skvätt oxfond. Låt det koka ner o slå sen på grädde o smaka av med salt&peppar o lite senap (om man gillar senap, annars går det lika bra utan). Låt det koka ihop lite så det blir krämigt. Blanda pasta med såsen o släng i lite syltlökar precis innan servering. Klart!





3 kommentarer:

  1. taaack det ser så jäkla gott ut! ska testa detta återkommer om jag misslyckades/lyckades! ;)

    SvaraRadera
  2. Jag provade receptet, det va underbart gott! /Emelie

    SvaraRadera
    Svar
    1. Åh, va kul Emelie! Enkelt å gott. :)

      Radera