måndag 10 december 2012

Julgott

Sitter här i soffan o kollar efter lite schyssta recept på julgodis. Jag fick smaka på något som var så supergott idag, som min arbetskamrat hade gjort- skumtomtefudge. Det bara måste jag testa att göra! :) Hade tänkt att göra det redan idag, men det var alldeles för mycket måndag... ;) Skittrött, med andra ord! Men imorgon ska jag ta lillfisan på pulkan efter jobbet o gå o handla lite ingredienser till godis. Ett måste till jul, som jag gjort i ett par år, är smörkola med marianne-karamell. Ni som hängt med i min blogg ett tag har säkert sett det receptet här tidigare (o det går säkert att hitta här, om du söker) o det kan jag verkligen rekommendera. Annars så brukar jag inte göra så mycket godis till jul, gör nästan aldrig knäck o så. Det blir liksom aldrig uppätet...

Jag blev tipsad om en hemsida med massa smarriga recept (bl.a. skumtomtefudge) som jag tycker att ni ska kolla in om ni gillar att baka o pyssla. Kolla in HÄR ! :)

Igår var jag faktiskt in på Ellos o beställde mej en klänning till jul! Det var riktigt länge sen jag beställde nåt till mej själv därifrån, för att jag inte har hittat nåt som jag gillat, men nu hade dom väldigt mycket fina klänningar o juloutfits. För min del blev det en svart klänning med lång ärm. Tänkte ha den med ett skärp i midjan. Jag hoppas att den är lika fin som jag tror! :) Till Stina tänkte jag kolla på Lindex om dom har något fint till jul. Det brukar dom alltid ha o jag ska ändå dit o köpa julklapp till Vilmer där nu under veckan. På fredag väntar julfest i Fagerås, så innan dess måste alla klappar vara klara! Det ska bli sååå mysigt!! :)

Nu måste jag ta reda på resterna utav våra hemlagade hamburgare som vi åt till kvällsmat o som står kvar i köket. Sen ska jag sova. Imorgon ringer klockan 05.20 igen! 
Puss&GoNatt

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar