tisdag 30 augusti 2011

Vardag & vänner

Oj, va dålig jag har varit på att blogga nu. Men dagarna bara flyger förbi när jag jobbar, det blir lite skillnad mot när jag hade semester. :)

Igår var vi lediga o spenderade hela dagen med familjen o goaste vännerna.♥
Först 11-kaffe o lunch hos mamma&pappa. Mamma bjöd på vegetariska hamburgare, såna färdiga som man köper. Det var jättegott o något som jag nog måste skriva in på min matsedel nån dag! Jag är inte mycket för "färdigmat", men dom där ska jag faktiskt köpa. Kul med något annorlunda ibland.
Efter det drog vi vidare till Jojjo, Anna o hela barnaskaran! Våfflor, kaffe, skitsnack o massa bus bjöds det på där- helt perfekt! När vi kom hem så var det soffhäng, kvällsmat o Bolibompa som gällde. Jag spenderade större delen av kvällen i telefon, så det blev liksom inte tid till något bloggande. Jag hade nog inte ens datorn på...

Idag har jag jobbat ~ 7-13.30, hämtat lillfisan på dagis, varit på ett möte o fikat hos min mormor&morfar. Nu på em./kvällen har vi inte gjort något särskilt, bara hängt här hemma. Jag lagade jättegod Apelsinkyckling till middag- kycklingfilé med apelsinsås, stekta champinjoner o tomat. Mums! Imorgon är det dax för veckohandling igen (shit, va veckorna går fort!! ) o jag har skrivit min lilla handlingslista o knåpat ihop en veckas matlista. Det ska bli jäkligt intressant att se hur mycket pengar vi lagt på mat under en månad, o hur mycket vi sparar på veckohandlingen. Jag gissar på att jag kommer tjäna in en rejäl slant, men vi får väl se... :)
Annars så får vi besök av bästaste Linda imorgon, äntligen! Det var sååå längesen vi sågs. Hon skulle dyka in lagom till 11-kaffe o innan dess tror jag att vi ska försöka ta en tur ner på byn o köpa en present. Får besök av min Anna till helgen o måste nog ha ett litet paket till henne då. ;)  Jag tror att jag ska fråga min kära pappa om han vill vara barnvakt på lördag, så kanske det kan bli lite vin o härj på lördagkväll? Mmm, det där får jag nog fundera lite på. En bra helg kommer det i alla fall att bli, det vet jag!

På fredag ska jag o lillfisan eventuellt vara hundvakt- det ska bli såååå kul! Jag har inte sagt något till Stina än, men jag vet att hon kommer bli överlycklig. :)

Nu ska jag hänga en tvätt, tända lite fler värmeljus, göra en kopp thé o krypa upp i soffan! Lovely! ♥

Ha en fin kväll! Puss

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar