onsdag 27 juli 2011

Varmt!

Helt plötsligt kom sommaren tillbaka! Det har varit strålande sol o skitvarmt heeela dagen. Lovely!!

Jag trodde nästan att hösten var här redan, eftersom det har varit så kyligt i luften dom senaste dagarna, men jag hade fel- som tur var! :)

Idag har vi haft en soft dag.
Vi började dagen med att vara barnvakt en liten stund åt Ossian o Ellie. Jag poppade popcorn o satte på en film- det verkade lugnast. Ellie blev ganska snabbt rastlös, så hon o jag roade oss med att måla naglarna istället. Det var uppskattat! ;)
När dom hade åkt så drog vi ner på byn. Jag hade packat med kaffe o lite fika, så det blev picnic i parken. Det var mysigt! Stina matade änderna o jag satt o hade det skönt i solen. Sen ringde lillfisans pappa. Han var vid båten o tyckte att vi kunde komma förbi o säga hej en snabbis när vi ändå var i närheten, så det gjorde vi. Efter det så tog vi en sväng på byn, fixade några ärenden o så.  Min pappa mötte upp oss vid kondiset o bjöd på fika där. Trevligt! Sen följde han med oss hem o fikade lite mer... ;)

Tack för baguetterna, Em!
Supergoda. :)
Nu på kvällen har jag o lillfisan haft det lugnt o skönt här hemma. Jag har färgat håret oxå. Det var välbehövligt! Men nu är det så fint igen, så! ;)
Jag ska plocka undan lite i köket nu, plocka fram nån mat ur frysen till morgondagen o koka ägg. Tänkte att Stina skulle få det till frukosten imorgon o om jag känner mej själv rätt så är det nog bästa att jag kokar dom nu ikväll...Hah!

Har ni haft en bra dag i solen??
Hörs imorgon! Puss

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar