torsdag 23 juni 2011

Torsdag???

Eeeähhh, varför har jag döpt det gårdagens inlägg för "Torsdag" ?? Det är väl torsdag idag..eller?! :) Haha! Vilken jäkla tur att det snart är semester! 24 dagar kvar! Wiihooo! :)

Jaahaaa, vad har jag pysslat med idag då? Jo, jag har väl jobbat (somvanligt..) o hämtat lillfisan på dagis (somvanligt..). När vi kom hem så stod bästaste Emmy o väntade på oss här hemma. Min goding, dä!
Vi drack kaffe på altanen ett par timmar, pratade skit o hade det mysigt! Hoppas verkligen att vi hinner ses något mer snart- det är tydligen fullt upp för en del.... ;)
När Emmy hade åkt fixade jag till en jättegod paj. Fick bli lite "vad huset bjuder"- fläskkotlett, hemodlad lök (mums!), tomat o champinjoner. Det blev riktigt gott faktiskt! Med sallad o vitlöksdressing. H kom förbi efter jobbet o fick sig lite mat han oxå, o sen åkte vi hem till honom. Jag skulle lämna av lillfisan där. Hon får vara hos pappsen imorgon när dagis är stängt o jag jobbar.

Vad vi ska göra på midsommar? Jo, vi ska ner till mina föräldrar i Öjervik o grilla o dricka lite gott. Det ska bli mysigt! Om det inte spöregnar så blir det nog även ett litet besök på Öjerviks station. Dom har midsommarstång, dans o lite annat skôj där nere, o goaste Anna A med familj skulle dit. Så vi hoppas på att kunna möta upp dom där. Det kan nog bli kul, om det inte regnar... :)
Dessutom ska vi spendera natten i husvagnen! Mamma&pappa har lite dåligt med sängplatser nere hos sig, så jag frågade H om vi inte kunde köra ner husvagnen dit så att jag o Stina kunde sova i den. Det var såklart inga problem, så det blir campingliv imorgon o det gillas skarpt!

Nu har jag precis gjort en fuling... jag har målat naglarna. Ja, jag vet- jag får inte ha nagellack på jobbet! Men, va tusan, det är ju midsommarafton. Jag hinner inte måla naglarna inna vi åker imorgon annars.
Den här färgen blev det  idag -->

Nu ska jag plocka fram lite grejor inför morgondagen o kolla vilken klänning jag ska ha.
Puss&GoNatt

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar