fredag 3 juni 2011

SOMMAR!!

Vilken underbar sommardag det är idag!! Solen strålar o det är inte
ett moln på himlen- L O V E L Y !

Just nu sitter jag här ute på altanen med datorn o bara njuter. Det enda som känns lite trist är att jag måste till jobbet sen... Får nog förbereda mej på en svettig eftermiddag. ;)

Igår var vi lediga. Jag skulle ha jobbat egentligen, men tog ledigt eftersom jag annars skulle ha jobbat måndag-söndag. Det hade jag faktiskt ingen lust med..
Stina & Lilleman
På förmiddagen så dök H upp på lite elva-kaffe o  soffhäng. Sen efter lunch så tog jag lillfisan under armen o drog iväg ner till mamma&pappa o firade lilla mammas födelsedag. Det var supermys! Det blev jättefint väder på eftermiddagen så vi satt ute i solen o fikade o hade det bra. Jag brände mej (igen!) på ryggen... Måste verkligen lära mej att smörja in mej!
När vi åkte ifrån mamma&pappa så stannade vi köpte med oss en flintastek o grillsallad hem, o grillade när vi kom hem. Men det blev ganska sent o det var lite för kallt att sitta ute o äta, så det fick bli mat i soffan.

Idag har jag faktiskt hunnit med en hel del redan, trots att vi sov till halv 9. Jag fick för mej att jag skulle rensa ur ett utav köksskåpen. Det var ett så kallat rotskåp, där jag bara slängt in en massa skit. men nu har jag rensat o slängt en massa o ställt iordning mina matlådor o diverse andra plastgrejor där. Det blev toppen! Jag har ett till skåp som jag måste göra samma sak med, men det får nog bli en annan dag. Ni vet, det där skåpet där man har köksmaskiner o sånt i..det brukar oftast ha en förmåga att bli lite rörigt.
Stina & morfar flyger drake

När vi gjort oss iordning så drog vi iväg till hembygdsgården. Jag skulle lämna Stina där idag, de andra (få) dagisbarnen+fröknar var redan där. Dom satt i en koja o hade det jättemysigt, o Stina kom lagom till fikat. :) Så hon får nog en härlig dag! :) Dessutom så har H en överraskning åt henne när hon kommer dit sen. En studsmatta! Det blir nog en succé. :)

Jag hade tänkt ta mej en promenad längs elljusbanan nu innan jobbet. Men nu när det var så skönt att sitta här så vette tusan... Haha! Jag hinner ju faktiskt både träna o ta ett varv på elljusbanan imorgon efter jobbet... ;)
Jaa, det där får jag nog fundera lite på. Nu ska jag i alla fall fixa till min matlåda o försöka få i mej lite lunch.

Hoppas ni är lediga o får en underbar dag i sooolen!
 Puss på er!
Påväg till hembygsgården förut

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar