lördag 16 april 2011

Solig lördag!

 Kanonväder heeela dagen! I love it! :)
Våren är här!

Vi sparkade igång dagen vid 8, åt frukost, gjorde oss iordning o klockan 10.00 pip infann vi oss vid det gemansamma förrådet för uppställning! Den årliga arbetsdagen med bostadsrättsföreningen. Inget jag ser fram emot direkt, men måste erkänna att det gick ganska lätt. Jag kom undan med att bara greja lite i vår egen trädgård- krattade upp allt skit i rabatterna o insåg att det faktiskt växer upp nytt där... ;) Sen skulle jag passa på att spola av altanen (som är riktigt skitig efter en lång o snöig vinter), men jag lyckades inte koppla ihop vattenslangen! Skit. Ibland kan jag sakna en händig karl i huset.. ;)


Stina fikar med Lilleman
Efter ett par timmar i trädgården så var "Städdagen" över o Stina o jag kunde dra vidare. Hade egentligen planerat in en tur till Stöpa, men det blev tyvärr inte så. Lilla Ellie var sjuk o jag är (förtillfället i alla fall) lite rädd för baskilusker.. Stina har varit sjuk i flera omgångar under vintern o nu vill jag inte att hon ska få något mer, även om det bara handlar om en simpel förkylning. Så vi höll oss undan idag, men hoppas att vi kan få till en tur dit en annan dag! Var alldeles för längesen vi sågs...
Istället för Stöpa så åkte vi ner till mamma&pappa. Åt lunch där o satt ute o njöt av solen några timmar. Jätteskönt! Stina lekte med hönsen o katten medans jag drack kaffe o pratade skit med mamma.
När vi åkte därifrån så kom jag på att vi nog skulle åka till gymmet en sväng, så det gjorde vi! Duktig, vetni! ;) Fast det blev bara en halvtimme, för det var precis innan det stängde. Alltid något i alla fall! Sen åkte vi hem o åt ostbågar..... Hehe..duktig, var det ja.. ;)

Nu blir det soffläge! Lugn lördagkväll...
Puss&Kram



Helt plötsligt gick dom o la sig...



Stina matar hönsen



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar