onsdag 9 februari 2011

Mat!


Bra dag idag, tycker jag! :)
Vi började dagen med en lugn o skön förmiddag här hemma- kaffe, Spotify o soffhäng. Vid elva-tiden kom mamma o hämtade upp hos o vi drog ner till mormor&morfar. Där lämnade vi av Stina o sen blev det en timmes träning. Det var kul! När vi skulle hämta lillfisan sen så bjöds det på lite lunch o det tackar man ju inte nej till.. :) Efter det så tog jag  med mej Stina till biblioteket o vi kom därifrån med en stor hög  med böcker. (Barnböcker, alltså!) Dessutom fixade vi den där presenten, hämtade ut mitt paket o handlade lite mat.

Sen avslutade vi den här toppensköna lediga dagen med en heeelt otroligt god middag!
Stekt, utskuren biff (från Årnäs, såklart) med ugnsrostad potatis o morötter o en kall pepparsås. Serverat med parika o varmt vitlöksbröd. Ja, det kanske låter skrytsamt- men det var lika gott som på vilken restaurang som helst! Haha! :)
Stinas reaktion var: -Mamma, jag önskar att vi kunde äta det här varenda dag! Känns som ett ganska gott betyg..


Det var mycket godare än det ser ut...

Nu ska jag se Sveriges Mästerkock! Imorgon väntar ännu en ledig dag, o då hoppas jag på ett litet besök från Linda!

Puss&GoNatt

3 kommentarer:

  1. Kött ifrån Årnäs skare ju va, såklart ;D

    SvaraRadera
  2. Jajjemän! Å gott vare! :D

    SvaraRadera
  3. Med såna betyg från ett barn kan man nog förtjänt slå sig på bröstet - Det tycker jag! :)

    SvaraRadera