onsdag 10 november 2010

Tröttis..


Jahaaa, vad ska man skriva idag då?? Har varit ledig i två dagar nu, så jag känner att jag är lite
förslappad i hjärnan- men nåt litet inlägg ska jag väl få till.. ;)

Idag har vi haft fullt upp. Började morgonen med att sätta en lussebulls-deg, slängde ut (det mer än lovligt trotsiga-) barnet i snön, tog en liten promenad i snöyran, gick hem o rullade bullar o grejade med det ett bra tag. Sen var det dax för lunch, men lillfis tyckte att det var mycket bättre att trycka i sig lussebullar så det blev ingen mat...
Skitmamma? Ja, ibland! ;)
När bakandet äntligen var avklarat gjore jag mej iordning o tog sen en dans med Herr Dammsugare. Vid två-tiden hade Emmy jobbat färdigt o dök in på lite julmust! :) Det var hur trevligt som helst, som vanligt! Dessutom kom hon med födelsedagspresent! Sötis! Jag har verkligen världens goaste vänner!! *lycklig*

Efter alldeles för mycket kaffe, julmust o lussebullar så drog Emmy vidare, o jag tog med mej lillfis till Mormor&Morfar för en snabbvisit. Dom var pigga o glada o nöjda över vårat besök. Jag lämnade tillbaka bilen.
När vi kom hem var det dax för kvällsmat, vilket resulterade i bröd o lite gott pålägg. Det enda bra med den "maten" var nog att brödet var hembakat... Suck! Jag har verkligen kommit in i en riktig matsvacka!! Måste ta tag i detta nu! Annars vet jag inte vad som kommer hända... Vågen börjar säga ifrån. Och nu är det snart juletid... NEJ, det får bli skärpning nu! *skäms*

Just nu är det Bonde söker fru på tv- mys i soffan o skämskudde fram!! :)
Puss på er! <3

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar