tisdag 7 september 2010

Tisdag

05.20 Mobilen skriker bredvid sängen- dax att gå upp! Trycker på snooz.

05.30 Mobilen skriker igen- kliver upp o masar mej in i badrummet.

05.50 Väcker lillfisan som ligger i min säng o sussar. Möts av -Jag vill inte gå upp!!

06.00 Är färdigfixad! Stina har tagit sig från sängen till soffan..

06.10 Börjar känna paniken komma krypande o stressar på Stina, som fortfarande inte tagit på sig kläderna.

06.25 Drar iväg till dagis o sen vidare till jobbet.

06.45-13.30 At Work!

13.30 Cyklar hem en snabbis o slänger av lite potatis, till mammas hönor.

14.00 Cyklar vidare till dagis o hämtar lillfis, o sen vidare till affären.

14.45 Hemma igen. Lägger in varorna i köket o barnet vid tv:n.

14.50 Har bestämt mej för att klippa gräset, som växer alldeles oförskämt fort, o beger mej ut till föreningens gemensamma förråd o gräsklipparen.

15.00 Funderar på om det verkligen är meningen att gräsklipparen ska låta som en skramlande epa-traktor?? Inser att det nog är något fel på den, ger upp o skyndar tillbaka till förrådet. (-Fan, nu blev ju bara halva gräsmattan klippt!)

15.10-16.00 Bakar muffins! Vaniljmuffins med gräddkola o citonmuffins..Mums!

16.10-16.40 Promenad i solen!

Aaa, sen lagade jag mat- kyckling á la sötaste Emmy! :) Det blev supergott o var himla enkelt att göra. Tack för tipset! Sen kom lilla mamma förbi o fick kaffe (o potatis!;p). Nu var det senaste budet att hon åker på lördag! Det låter bra, för då hinner vi ses lite mer. :)

Nu har Stina precis somnat o jag tror att jag ska parkera i soffan o glo lite på det amerikanska Biggest Loser, det tycker jag är bra.

Puss på er!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar