onsdag 15 september 2010

Pizza

Nu har vi precis tryckt i oss en riktig kaloribomb! ;) Hade tagit upp en bit kassler ur frysen o visste inte riktigt vad jag skulle göra av den- men så fick jag den ljusa idén att göra PIZZA! Så det gjorde jag o gott blev det! :) Men det var mäktigt... Givetvis serverades den med cola, som vi fick skynda iväg å köpa medans pizzan var i ugnen. Det går ju faktiskt inte att äta pizza utan cola!

Såhär snygg var den!


Pizzabotten gjorde jag själv. Hittade inget bra recept, utan jäst, så jag fick improvisera! Såhär:

*75 g smör
*3 dl mjöl
*1 tsk bakpulver
*1 ägg
*lite vatten
*½ tsk salt

Jag slängde i allt i matberedaren o körde tills det blev en bra deg, sen var det bara att kavla/trycka ut degen på plåten. Jag fyllde med tomatpuré, kassler, paprika, tomat, kantareller o toppade med riven ost. Garnerade med persilja, sen var det bara att servera! Med cola. ;) Jättegott, men såååå mättande!

Nu ser lillfisan på Bolibompa o jag ska nog ta en tur på träningscykeln, sen blir det soffläge, filt o Idol ikväll! Puss!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar