torsdag 16 september 2010

Drama

Hmm, känner mej lite lat idag.... Tog bilen till jobbet imorse (vilket iofs känns ok, eftersom det regnade o var svinkallt), men jag hade ju räknat med att det skulle bli en promenad nu på eftermiddagen. Det blev det inte. Aja, vad gör det om hundra år? ;) Dessutom så kommer systeryster o hämtar bilen sen, så imorgon får jag cykla till jobbet. Känns riktigt surt att inte ha nån bil under helgen, hade ju räknat med lite frihet nu när jag har ledig helg..

Trodde att jag skulle få hjärtat i halsgropen förut idag! Vi var hos mamma o rastade hönorna. Vi hade släppt ut dom i 'hagen' o jag gick in för att göra kaffe, o Stina följde med in o lekte i vardagsrummet. Jag höll på o krånglade en hel del med kaffebryggaren (eftersom min käre far är lite av en expert på att dra ur ALLA sladdar, till ALLT...) så vi hade väl varit inne i 10 minuter ungefär. Jag står i köket o tittar plötsligt ut genom köksfönstret, o ser....HÖNORNA! 7 st lyckliga hönor gick o sprätte omkring på på uppfarten, lååångt ifrån deras 'hage'! Tydligen hade de lyckats hitta hålet som pappa gjort i stängslet, till katten, o sprungit ut där. Gissa om jag fick panik?!! Hur fasen ska jag lyckas locka in dom igen?? Men jag sprang o hämtade resten av hönsmaten o lyckades lura med dom åt rätt håll o till slut in i hönsgården. Sen var det färdigrastat! Jag skyndade mej att låsa grinden!
Hahaa! Ja, det är bra med lite drama ibland.. :)





Nu har lillfis badat färdigt, så nu är det sovtajm för henne del o jag ska krypa upp i soffan! GóKväll!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar