lördag 11 september 2010

Lördag

Himla skönt att få lite ordentlig städning gjort igår! Jag städar ofta, men det är sällan som jag verkligen storstädar... Men nu är det gjort! :)
Stina hjälpte till! Hon skurade handfatet o golvet i badrummet.. Duktig hon! Så vi han med en hel del igår; cykeltur/promenad på morgonen, storstädning, lekparken o fika med Linda o Mats ( o H var oxå med..) Efter det drog H o lillfis iväg o jag tog mej en promenad till affären. Sen satt jag i soffan heeela kvällen, drack några öl o fnissade för mej själv framför Idol. En riktigt bra dag med andra ord!

Imorse ringde min mobil klockan 07.00. Jag såg att det var från jobbet, o jag tänkte- neeej, jag skiter i att svara. Jag vill inte jobba dubbelt, eller byta med nån, jag jobbar ju kvällen. Men jag svarade trots allt, o tur var väl det!! Det var Anna som ringde o frågade om jag inte tänkte komma snart, eftersom jag började kl 7..Paniiiik! Tydligen hade det blivit något fel, för på mitt schema så stod det 13.30-21. Men jag skyndade mej som tusan, så kvart över 7 var jag faktiskt på jobbet- ombytt o klar! Fast jag kan ju erkänna att jag var tvungen att känna efter en extra gång i omklädningsrummet, om jag verkligen fått på mej en bh..det hade jag! :)
Så idag har jag jobbat 7-15. När jag kom hem så åt jag lite, eftersom det serverades levergryta (Blääää!) på jobbet, o efter det blev det en riktig långpromenad. Två varv på elljusbana! Nice!! :) Nu har jag just duschat o ska krypa ner under filten i soffan! Tror att det var nån film som jag tänkte se ikväll.. Imorgon väntar jobb igen- sen kommer min lilla älskling hem igen! :)

Ha en bra lördagkväll!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar