måndag 18 juli 2011

Måndag

Vi har precis kommit in från en hyfsat rask promenad, så nu pirrar det gôtt i låren. :) Vi passade på nu när det äntligen har slutat regna o det var riktigt skönt ute.

Stina vaknade inte för ens klockan 9 imorse, så vi fick en ordentlig sovmorgon. Det passade alldeles utmärkt idag- första dagen på semestern! Vi tog det bara lugnt ett par timmar på förmiddagen. Stina tittade på film o jag plockade lite i köket/pillade på datorn/lyssnade på radion. Sen tog vi en promenad till affären i regnet o handlade lite nödvändigt innan det var dax att gå hem o fixa lunch. Då kom min pappa förbi o ville ha kaffe, så då satt vi här i köket o fikade ett par timmar.

Nu på eftermiddagen så har jag grejat en del i köket. Givetvis iförd mitt nya fina loppisfynd! ;) Lagade en supergod lasagne (utan pasta) o bakade muffins med päron o hasselnötter. Lägger upp receptet på lasagnen sen.

Nu ska jag se färdigt på Bolibompa med lillfsan, sen är det läggdax för henne.
Jag återkommer sen! Puss


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar