måndag 6 december 2010

Längtar till Jul!

Åh, va jag längtar till Jul helt plötsligt! Det är nog för att det har snöat en hel del idag, så det är väldigt vitt o fint ute. Har nästan lust att åka ut i skogen o stjäla en gran, bara för att det är så mysigt när den står där i vardagsrummet- klädd o fin! Fast jag får väl hålla mej ett tag till... :)
Efter Lucia är det dax (enligt mej i alla fall) att byta ut alla vita dukar till röda o plocka fram lite fler tomtar, så nästa vecka ska jag pyssla med det.

Har ni tänkt på vad bra det är med nyår? Allt blir nytt o fräscht o man får en helt ny chans att göra allt rätt! Det ser jag verkligen fram emot!! Själva nyårsafton blir nog en ganska lugn tillställning, med tanke på att jag börjar jobba kl 6.45 på nyårsdagen. Känns ganska tråkigt, men det är väl bara att gilla läget... har ändå inga storartade planer. Blir nog en mysig hemmakväll bara. Och sen blir det att ta tag i det nya året! Jag ska se till att det blir riktigt bra! ;)

Idag var jag o mamma o kollade in det där träningsstället som jag skrev om igår. Det var helt ok- inget flashigt direkt men helt ok. Så imorgon eftermiddag blir det träning! Kul! Vi ska i alla fall ge det en chans, men jag vill prova först innan jag köper något träningskort. Vill ju veta att jag kommer att utnyttja det sen oxå.. ;)

Imorgon ska jag träffa goaste Linda! Det ska bli trevligt, var längesen sist. Nu ska jag servera lillfisan spaghetti&köttfärssås, sen blir det soffläge resten av kvällen! Har en mördande huvudvärk, så det blir inte många knop ikväll.
Ha en trevlig måndagkväll! Puss/L

2 kommentarer:

  1. Men LÄNGTA TILL JUL !!?? Jag håller på att längta ihjäl mig jag!! Hahaha! ;D Men den som väntar på nått gott, sägs det.. Hur som helst så laddar vi upp här redan med julgodis, lussebullar m.m. så frysen får sitt & så vi lätthanterligt kan plocka fram och njuta av detta under Juldagarna! :D Mmmmm mums! Nu kommer ju jag och bebis helt sonika äta upp den första ransonen (detta visste vi ju alla!) men då hinner vi ju göra mer så det finns, när det är så gott om tid kvar!! BRA VA!!?? :D

    SvaraRadera
  2. Det tycker jag att du o bebis gör alldeles rätt i! ;)
    Ja, dom lussebullarna som jag bakade för ett tag sen är redan slut...INNAN Lucia!!? Men nu är det dax att göra lite julgodis, funderar på att göra kolor med polkagris-kross. Låter väl gott?! Såg ett recept i en tidning som jag nog måste testa- o sen givetvis dela med mej av här! ;)
    Blev lite avis när jag såg att ni redan hade en sån fin gran i vardagsrummet, förresten.. Kul!

    SvaraRadera