måndag 1 april 2013

Katt och kris

Måndag o ny vecka. Idag har vi äntligen fått njuta av våren, efter förra veckans innesittande. Då satt vi just mest här inne o tittade ut på det härliga vädret. Men idag har vi varit ute o njutit! Katten låg o solade sig på trappen, Stina bråkade med sin cykel (hon är inte riktigt vän med den nu, eftersom jag tog bort stödhjulen idag..) o jag sopade o rensade lite på framsidan. Jag blev så sugen på att slänga bort den gamla torra ljungen i mina krukor på väggen o sätta nya fina blommor, men det är väl bäst att vänta lite. Hursomhelst så var det riktigt härligt att bara vara ute i solen!

Solkatt

Nu har jag precis landat i soffan igen efter att jag har gjort lite nytta här hemma. Plockat lite tvätt o städat undan i köket, o fixat morgondagens matlåda till jobbet. Jag har idag bestämt mej för att jag måste styra upp mina matvanor. Det är ingen ordning alls just nu o jag mår så himla dåligt av att inte äta bra mat. Det kanske låter supertöntigt o ni tänker säkert att jag bara vill banta, men det är faktiskt inte det jag menar. Jag vill bara äta bra! Jag skulle aldrig någonsin kunna gå på nån riktig diet eller så, jag älskar mat alldeles för mycket. Nej, jag menar alltså bara att jag måste få ordning på mina vanor. Äta en massa nyttigheter.
Egentligen så behöver jag  väl inte förklara mej. Jag fyller ju 30 i år. Det förklarar allt. Eller?! ;)

30 års-kris ?

Den här mumsiga matlådan ska jag i alla fall avnjuta till frukost imorgon, med en massa keso. Bara en massa vitaminer o mums. Yeah! :)

Imorgon blir det jobb, sen väntar tre lediga dagar. Hur skönt?!! ❤
Puss&GoNatt 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar