lördag 26 januari 2013

Testa!!

Ok, dåligt med bloggande den här veckan. Men det blir så ibland.

Jag måste bara dela med mej av ett recept som jag just hittat på, här i min ensamhet. Jag är väl ingen skrytsam person direkt, men det här var såååå jävla gott o jag måste dela med mej av detta så att Ni oxå får ta del av min excellens! ;) Haha!

"Kasslerlasagne"

* Kassler
* Charlottenlök
* Färska tomater
* Crème fraîche
* Köttbuljongtärning
* Timjan (torkad)
* Färska lasagneplattor

Sätt på ugnen på 200 grader. Strimla kasslern o hacka löken. Skiva tomaterna.
Häll en liten skvätt vatten i en kastrull o lös en köttbuljongtärning i detta. Ha sen i ca 4 dl crème fraîche o låt det koka ihop. Krydda såsen med jättemycket timjan o ev. lite svartpeppar.
Lägg sen färska lasagneplattor i en ugnsform. Lägg på kassler, lök, tomat o häll över sås. Varva detta som i en vanlig lasagne o grädda ca. 20 minuter. Ät å må gôtt!

Ni måste verkligen testa det här! Superlätt o jättemumsigt! :)
Puss

1 kommentar:

  1. Verkar supergott, ska testas ikväll! :) /Emelie

    SvaraRadera