lördag 15 december 2012

God gärning

Gokväll, mina fina!

Bytte just kanal på tvn o upptäckte att det är nån sorts julfilm på femman just nu. Jag älskar julfilmer! I alla former. :) Men dom allra bästa är dom som är "familjefilmer". Ni vet, såna där mysiga amerikanska, superförutsägbara filmer med nån fet tomte, en missanpassad barnfamilj o en massa trams som alltid slutar sådär vidrigt lyckligt. Det är en film i min smak! Haha! ;)

Imorgon ska jag o lillfisan ha en riktig mysdag! Tomtegrötsfrulle, julkalender, pyssel o skyltsöndag (om vi inte är helt insnöade..). Jag har tagit ledigt imorgon o ska göra det absolut bästa av vår tredje advent. :)
Hur har ni det med snö, förresten? Här i de värmländska skogarna har det kommit ner ca 30 cm idag men det har gett sig nu o verkar övergå i regn. Lite tråkigt, för så som det ser ut just nu så är det helt perfekt! Vitt o fint o lagom mycket för att kunna åka pulka. Så för min del så får det gärna hålla sig såhär fram till jul nu! Sen kan det bli vår..... ;)
Appropå snö så gjorde jag dagens goda gärning när jag kom hem från jobbet. Jag började direkt att skotta min uppfart här hemma o såg då en liten granntant (typ, mellan 80 o döden..) som kom ut med sin snöskyffel o rullator. Det såg väldigt besvärligt o lite farligt ut, så jag var bara tvungen att hjälpa henne! Så jag tog min egen skyffel under armen o gick dit o skottade hela hennes ingång, uppfart o en väg bort till hennes bil. Så nu tycker jag att Tomten borde ta ett extra varv förbi Löjtnantsvägen i år!! ;)

Nu ska jag plocka undan lite här hemma, sätta på en tvättmaskin o se till att allt är perfekt inför morgondagen. Det finns ju inget bättre än att vakna upp en ledig dag o veta att allt är nystädat, undanplockat o fint! Ladda kaffebryggaren ska jag göra oxå.

Hoppas Ni har en fin helg!! :)
Puss&GoNatt

Sweet dreams

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar