lördag 22 december 2012

Dan före dan?

Kan ni förstå att det är dagen för julafton imorgon?? Det kan inte jag i alla fall! Jag har alltid ( o det har jag skrivit om tidigare år) tyckt att den 23:e december är den bästa dagen på hela året. Det är en så himla mysig dag! Det är en massa förberedelser, skinkan ska griljeras o man bara myser runt. :) Det är i alla fall det jag tänker göra imorgon- mysa! Men i år känns det som om den här dagen kom så plötsligt... Jag är visserligen väldigt förbered, har gjort en massa julmat o klapparna är klara, men det känns ändå inte som om att det är jul än... Konstigt!?

Hur ska Ni fira jul?
För min o lillfisans del så blir det som vanligt- jag jobbar på förmiddagen o Stina är hos sin pappa då. När jag slutar vid halv 2 så åker vi direkt ner till min mormor&morfar. Där blir det lite julmat, Kalle Anka o julklappar. Sen bär det iväg hem till oss o där fortsätter kvällen med mer julmat, julklappar i mängder o en himla massa mys framför tvn o granen. :)
Det ska bli mysigt o jag ser fram emot det! Jag måste erkänna att jag tycker att det är himla mysigt att jobba på julafton, faktiskt. Det är en speciell stämning o alla är glada. I år jobbar jag dessutom med Emmy ( bästa Du! ) på julafton så det blir säkert bra! :) Mysigt att få jobba med en av sina bästaste bästisar!

Annars så hoppas jag o håller alla tummar för att det ska bli en lugn jul o nyårshelg. Det är lite turbulent just nu, men jag hoppas att allt kommer att lösa sig o bli så bra som möjligt. Men jag måste erkänna att jag inte riktigt räknat med att starta det kommande året med en vårdnadstvist........ Men jag vet att allt det här kommer att bli bra! Till slut.

Nu ska jag städa det sista i badrummet, sen är all julstädning färdig. Känns rätta gôtt faktiskt! ;)
Imorgon ska vi mysa med min söta syster o bara ta det lugnt! :)

Puss&GoNatt



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar