måndag 26 november 2012

Se det snöar


    Det vräker ner stora, runda snöflingor utanför fönstret! Ska bli spännande att se om man vaknar upp till ett vinterlandskap imorgon.. :) Kan väl inte påstå att jag längtar efter att skotta, halka runt med bilen o pulsa runt i blötsnö, men lite vitt på backen får det gärna bli. Lite knarr under skorna o julkänsla skulle inte skada! 

    Idag fick jag en liten överraskning när jag kom till jobbet. Jag trodde att jag skulle jobba till klockan 15, men upptäckte att jag skulle på en föreläsning 13.30-16.30. Jag visste givetvis om föreläsningen, men hade givetvis glömt bort att det var idag. Men det var ju bara att styra om mina planer lite grann o dra iväg. Det visade sig vara en jättebra föreläsning som handlade om psykos. Superspännande! Direkt efter det hämtade jag upp lillfisan på dagis o åkte ner till mormor&morfar för ännu en middagsbjudning. (var där igår oxå, om jag inte skrev det igår..) Det var trevligt! Det passade ju alldeles utmärkt att bli bjuden på mat, eftersom klockan hann bli 17 innan jag hämtade Stina. 
    Men imorgon tror jag att jag har koll på läget... Jobbar 7-13.30 o sen är det gympa på kvällen. Håller tummarna för att slippa några oväntade uppdrag! ;) 

    Inatt sov Stina jättedåligt, var vaken nästan hela natten. Jag vet inte riktigt varför, han var bara vaken... Och idag har det ju varit en lång dag för henne, med långdag på dagis o bus hos mormor. Så jag gissar på att hon är riktigt trött imorgon... Nu sover hon i alla fall gott i min säng. Om hon alltid sover i min säng?? Ja, det gör hon. Och det tycker vi är mysigt! :)

    Nu ska jag kolla på tv:n en stund, sen blir det natta.

    Sweet dreams! Puss

    Inga kommentarer:

    Skicka en kommentar