onsdag 15 februari 2012

Middag

Vi har just ätit en jättegod middag! Måste bara lägga ut receptet åt er. :)
Eller, ja, recept å recept- ni får ingredienserna i alla fall, så får ni göra det på känn. Precis som jag gjorde... ;)

******************************
Middagstips!

* Laxfiléer
* Grädde (Jag blandade matgrädde o vispgrädde, typ 60/40)
* Sweetchillisås
* Riven ost
* Salt

Lägg laxfiléer råa i en gratängform. Salta lite på dom. Vispa sen ihop grädde, sweetchillisås o rivenost o häll smeten över laxen. Grädda på 200 grader tills laxen är genomkokt o "gratängen" fått fin färg.
Servera med kokt potatis o grönsaker. Mums!!
*******************************

Idag hade ju tänkt att jag skulle få en massa nyttigt gjort, men tyvärr så var soffan alldeles för skön när jag kom hem från jobbet... Men lite har jag väl fått fixat i alla fall! Ska fortsätta städa i badrummet sen när Stina har gått o lagt sig. Och plocka fram lite kläder o tvätta o så..
Jag kanske återkommer senare! Puss på er!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar