söndag 18 december 2011

Söndag



Kan ni fatta att vi går in i julveckan nu??!!
Shit, va tiden går fort.

Men jag ligger bra till inför jul, så här tror jag inte att det kommer bli nån julstress.
Julklapparna är i princip klara, julgodiset är färdigt o tomtarna är på plats. Inte för att jag har så himla mycket julpynt, men det jag har är i alla fall framme.
Det som saknas är gran (givetvis riktig) o det ska jag fixa nu i början av veckan när jag är ledig, o sen är det bara julmaten som ska inhandla o göras. Men det är ju inget jag förbereder direkt.

Den här dagen kunde ha börjat bättre. Jag vaknade av att Emmy ringde o väckte mej, undrade om jag inte skulle komma till jobbet snart... Jag hade försovit mej! Fy fasiken, va det är jobbigt. Hela dagen blir helt upp&ner o jag kan säga att det blev ganska bråttom ur sängen. Dessutom har jag ingen bil nu så det blev extra stressigt. Men jag var faktiskt på jobbet 7.07, så jag var ganska snabb ändå... ;)
Annars så har jag inte gjort så mycket mer än jobbat idag ( jaa, inte på hela helgen egentligen), mer än att lagat en god middag till Stina när hon kom hem från sin pappa. Det är skönt att hon är hemma igen, jag har som vanligt saknat henne massor!

Imorgon måste jag köpa glögg!! Jag har varit så sugen på det i flera dagar nu, men inte haft någon hemma. Har faktiskt inte druckit nån glögg alls än i år. Mer än lite saftglögg en gång, men det gills liksom inte för jag tycker inte att den är så god utan alkohol. Så jag hoppas att det är hyfsat väder imorgon så vi kan ta en promenad ner på byn. Och så måste jag nog kolla lite efter en julskinka..
Hmmmm, det var något mer som jg hade tänkt skriva om idag men jag kan inte komma på vad det var... Jäjä, det var väl inget viktigt förstår jag. ;)

Nu ska jag mysa under filten i soffan. Imorgon väntar sovmorgon! PUSS

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar