lördag 3 december 2011

Julgott



Jag är så sugen på att göra julgodis!!
Nästa vecka är jag ledig mån-tis-ons, så då ska jag försöka hinna med lite mysigt julbak.

Ett måste den här julen är Rocky Road -->

Jag har inte gjort det på ett par år, men nu är det dax! :)
Och så tror jag att jag ska försöka göra lite fudge- det är ju så gott! Min mamma gör världens goaste fudge, så jag ska fråga henne om recept.



    

Idag har jag jobbat den sjätte dagen av sju möjliga, så imorgon är det sista dagen innan tre dagars ledighet. Direkt efter jobbet imorgon ska jag ta bilen (som för övrigt har sproijlans nya vinterdäck på nu) upp till Stöpa o bästaste Linda. Det ska bli jättekul! Det var alldeles för längesen jag var där. Linda är dessutom lite av en expert på julpyssel o pynt, så det ska bli extra kul att komma dit nu. :) Men det får tyvärr bli en liten snabbvisit, eftersom lillfisan kommer hem imorgon eftermiddag. Då ska jag bjuda henne på fläskfilé med ädelostsås o klyftpotatis- MUMS! Fast jag gissar i och för sig på att hon inte är så hungrig när hon kommer hem, hon har nog hela magen full av tårta... ;)

Nästa vecka är jag, som sagt, ledig i tre hela dagar o det ska bli supernice! Vi har en del planer, bl.a. julbord hos Anna-Karin på måndagkväll, julpyssel hos AnnaA på onsdag o eventuellt en fika hos Emmy på tisdag. Och så måste jag ju hinna med julgodiset! ;) Dessutom ska jag försöka klämma in ett par gympass. Det har blivit hemskt dåligt med träning dom senaste veckorna, jag var förkyld en sväng o då blev det ingen träning på två veckor o den här senaste veckan har jag inte haft tid.

Nu ska jag fortsätta se på Så mycket bättre, fortsätta dricka lite vin o äta nåt. Jag är hungrig.

Puss // L

Ps. Visst börjar man längta lite efter julen nu?? ;) Ds.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar