måndag 26 december 2011

Jul -11

God fortsättning!

Har ni haft en bra julhelg?
Det har vi, fast den har gått fort. Är julen slut nu?
Här kommer i alla fall en liten summering av vår helg:

I fredags, på uppesittarkvällen, så fick jag besök av sötaste Emelie. Vi drack glögg, pratade skit o hade jättemysigt!
Sen på lördagsmorgonen, på självaste julafton, så kom Stinas pappa o hämtade oss här redan klockan halv sju. Han skjutsade mej till jobbet o dom åkte vidare för lite julfirande hos fisans farmor m.m.
Jag jobbade 7-13.30 o det var lika mysigt som vanligt att jobba julaftonsmorgon. Det blir lite speciell stämning.
När jag slutade så kom H o hämtade mej o skjutade oss ner till min mormor&morfar. Där väntade mamma&pappa o syrran på oss, o julmaten var framdukad. Så där åt vi mat, tittade på Kalle Anka (ett måste!) o öppnade lite julklappar. Där fick Stina en liten vävstol, som var väldigt populär! -->

Efter några timmar där så packade vi in våra julklappar i bilen o åkte hem till oss. Där väntade ju ännu mer julmat, så vi åt igen... ;) Sen tittade vi lite på tv:n o hade mys i soffan innan det var dax att öppna julkappar- igen. Och jag kan säga att jag måste ha varit vääääldigt snäll i år, för jag fick så himla mycket fina klappar!! ♥Tack familjen!♥
Och lillfisan blev överöst med fina julklappar så hon var mer än nöjd!
Så igår, juldagen, hade vi fullt upp att leka med/använda/njuta av alla fina grejor som vi fått. Vi slappade i soffan, åt ännu mer julmat, såg på nya filmer o hade en riktigt mysdag!
På eftermiddagen blev vi inbjudna till Emelie o barna på lite juldagsmys, o det kunde vi ju inte tacka nej till. :)
Så vi spenderade hela kvällen hos våra nya (nästan) grannar. Tack för en toppenkväll, Em!♥

Idag ska jag städa lite- plocka undan allt julklappspapper o kartonger o dammsuga upp lite barr.... ;)
Sen i eftermiddag så kommer min mormor&morfar hit på julfika. Då ska jag bjuda på apelsinris á la AnnaA. Sååå gott!

Nu måste jag gå, men återkommer sen! Puss


GOD FORTSÄTTNING & NJUT NU! Livet går inte i repris, vet ni.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar