torsdag 22 december 2011

Älskar

Attans, va dåligt det var med inlägg här då!! ;)

Men jag skyller på att det är julveckan å fullt upp hela dagarna.
Jag tyckte tidigare att jag låg ganska bra till med det mesta inför julen, men som vanligt så blir det lite småstressigt dom sista dagarna. Men nu känner jag mej väldigt klar- klapparna är färdiga (bara ett par som fortfarande måste packas in), julmaten är påbörjad o städningen är helt klar.
Och efter mycket om o men så är även julgranen färdig... Vi fick ju hem granen, satte i ljus o klädde den i förrgår. Men på eftermiddagen när Emmy var här så kunde vi konstatera att ljusen lös vääääldigt skarpt o det såg inte ett dugg fint ut. Och sen senare på kvällen så slocknade slingan helt. Skit. Men som tur var så kom min lilla mamma hit med deras ljusslinga igår o efter en hel del slit med att få ur den gamla slingan (inte det lättaste när granen är full i krimskrams kan jag säga.. ;) ) o sätta dit den nya så står granen i alla fall här nu o lyser så fint så. Nu väntar vi bara på att Tomten ska komma o fylla upp med lite klappar under den...


Julköttbullarna
Igår rullade jag köttbullarna o gjorde ett par morotslådor.
Imorgon ska jag griljera skinka o göra Janssons frestelse, plus att det ska bli lite ris á la malta men den ska vi nog ha imorgonkväll. Jag ÄLSKAR den 23 december!! Det är den absolut mysigaste dagen på hela året! Det har jag alltid tyckt, så länge jag kan komma ihåg. Har till o med förlovat mej just det datumet (en gång för hundra år sen.. ;) ) för att jag tycker att det är en så bra dag.
Håller ni med?? :)
Ni vet- man griljerar skinkan o det luktar underbart i huset, dom sista paketen ska slås in o läggas under granen, glöggen är varm o det är uppesittarkväll. Det blir fan inte bättre än så. :)

Förutom att laga den sista julmaten imorgon så ska jag jobba, hämta blombuketter som jag beställt o gå på bolaget. Sen blir det myskväll!

Ta hand om varandra nu o var lite extra snälla mot dom du älskar! Det är ju jul!
Jag återkommer imorgon! Puss

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar