torsdag 24 november 2011

Torsdag 24/11 2011

GoKväll!

Jag har varit väldigt trött hela dagen idag o hade planerat att lägga mej tidigt, men så blev det tydligen inte... Och nu är jag inte ett dugg trött- typiskt! Så nu tänkte jag passa på att blogga lite, har ju varit lite dåligt med det dom senaste dagarna tror jag.

Igår jobbade jag dubbelt, så det blev en lång dag på jobbet. Och idag har jag oxå jobbat, men vi har haft "städdag" idag så det var lite annorlunda än en vanlig arbetsdag. Men det var kul!
Efter att jag varit på utvecklingssamtal o sen hämtat Stina på dagis så fortsatte jag städandet här hemma o plockade fram lite julsaker. Så nu hänger julstjärnan så fint i vardagsrumsfönstret o en del tomtar har får flytta ut ur förrådet. Inte alla, bara några stycken. Jag tycker att det är kul att plocka fram efter hand, ju närmare jul vi kommer. I köksfönstret har jag ställt en stjärna på fot, men den är trasig så jag ska titta efter en ny imorgon på Rusta. Vi ska nämligen till bästaste Anna imorgon o då tänkte vi passa på att ta en sväng dit o kolla om dom har några billiga julgrejor. Sen ska vi bara ha fredagsmys resten av dagen/kvällen o vi ska sova över i Fagerås. Det ska bli kul! Stina har längtat hela veckan. :) På lördagen får vi se vad vi hittar på, vi gör oss nog ingen brådska hem i alla fall.
Men på söndagen har vi lite mer planer... Jag har tänkt att vi ska baka lussebullar på förmiddagen o på eftermiddagen så ska vi nog ta en sväng på byn o kolla in skyltsöndagen. Det skulle tydligen vara lite olika evenemang i centrum som jag tror att vi måste spana in. Det kan vara kul- det brukar vara mysigt med skyltsöndag tycker jag. Och så ska vi bjuda mina föräldrar på advents-fika oxå, så det blir nog fullt upp den dagen. :)

Nu har jag precis skrivit in dom sista räkningarna o konstaterade att det blir ganska mycket pengar över den här månaden. GÔTT!! Så nu kan jag köpa ännu mer julklappar.... Hah! För en gångs skull så har jag varit ute i god tid med att köpa julklappar, men jag har upptäckt att det gör att det blir väääldigt mycket mer paket än vad jag hade tänkt mej... jag har redan slagit in 6 paket till lillfisan o då har jag inte ens köpt dom grejorna som jag egentligen har tänkt/ska köpa till henne än. Men vad gör det?! Det ska vara mycket paket på jul. Tycker jag i alla fall.

Neeej, det här går inte. Nu måste jag fixa till Edvins födelsedagspresent som vi ska ta med oss imorgon o sen ska jag försöka sova. Får väl se hur det går.

Puss&GodNatt

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar