söndag 20 november 2011

Husmor





Nu sitter jag här i soffan, under filten o bara myser framför tv:n. Jag har haft en jättebra söndag- har ni?? :)

Jag jobbade på dagen o efter det åkte jag o handlade lite, sen direkt hem o ställde mej i köket. Sen stannade jag där i sann husmorsanda resten av eftermiddagen o förberedde en riktig söndagsmiddag. :)
 Jag började med att förbereda älgsteken, som sen fick stå o puttra för sig själv i nästan tre timmar. När det var gjort så bakade jag en Silviakaka, fast den har vi inte smakat än men den ser god ut i alla fall... Sen ringde jag till  bästaste Anna o pratade lite skit nån timme innan det var dax att göra chokladpudding o potatisgratäng. Jag invigde en av mina nya ugnsformar från Ikea till gratängen o den var helt perfekt! Alldeles lagomt liten. :)
När lillfisan kom hem vid 17-tiden så dukade vi upp vår fina söndagsmiddag o hade det mysigt. Köttet blev hur gott som helst! *skryt*
Perfekta små formar

Så jävla gott!
Efter maten parkerade vi i soffan o åt efterrätt- chokladpudding&grädde.
Stina var väldigt nöjd! ;)

Imorgon väntar en ledig dag o det ska bli gôtt. Vi har inga särskilda planer, ska nog bara ta dagen som den kommer.
Nu ska jag fortsätta se på Beck-filmen, sen bli det natta.



Hoppas Ni har haft en fin helg!♥ Puss


LYX!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar