lördag 1 oktober 2011

Äntligen helg!

God Morgon!!
Visst är det härligt med helg?! Helt fantastiskt, om ni frågar mej... :)

Stina vaknade klockan 7 imorse o jag var jättepigg när jag slog upp ögonen, så det var bara att gå upp. Skönt att vakna o känna att man vill gå upp! Det händer ju inte varje dag direkt... Så nu har vi just ätit lite frukost, lillfisan har parkerat framför barnprogrammen o jag hamnade här.

Vad ska ni göra idag?
Jag vet inte alls vad vi ska hitta på. Jag är sjuuuukt shoppingsugen, men det får vänta lite. Jag har nämligen bokat in en shoppingdag med bästaste Anna nästnästa vecka, så jag ska spara mina pengar tills dess.
 Då jäklar ska det shoppas! ;)
Träna ska jag i alla fall göra idag. Men när vet jag inte riktigt, jag ska höra med mamma om hon vill följa med idag eller om jag ska åka själv. Kanske skulle ta en tur till solariet oxå?

Måste ju berätta om kalaset vi var på i onsdags! Det var ett 4-årskalas med pirat-tema. Jättekul! Anna hade gjort en så fin tårta med en dödskalle på, avskurna fingrar, ögon o en massa annat gott o piratigt. Barnen fick ögonlappar, kikare o skattkistor. Dom lekte o härjade medans vi drack kaffe, o Stina o jag var somvanligt kvar till sist... Tack för ett fint kalas, bästaste AnnaA! :)
Stina längtar till sin födelsedag o har redan börjat planera vilket tema hon ska ha.

Igår var jag ju, som jag skrev igår, ute på ett specialuppdrag. Jag o ett par andra från samma arbetsplats var ute på byn o delade ut magasin om säkerhet o hälsa för seniorer, o informerade om detta. Med andra ord så pratade jag med ca 100 pensionärer o jag måste säga att det var ganska trevligt. :) Det var ju i alla fall en tacksam åldersgrupp att vända sig till. Alla var trevliga, lyssnade på vad jag hade att säga o pratade gärna. Jag vet ju själv vad jobbigt jag tycker att det är när det kommer fram någon som vill dela ut/sälja/informera om något- jag går gärna en extra omväg för att undvika sådant... Men pensionärerna blev så glada när jag kom fram o ännu gladare när dom fick en tidning alldeles gratis. Haha! :)

Neee, nu ska jag försöka komma på vad vi ska hitta på idag.

Ha en underbar lördag nu, mina vänner!
PUSS&KRAM

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar