torsdag 1 september 2011

Helgplaner

Finns det något bättre än att ha något kul att se fram emot? Nej, jag tror faktiskt inte det. :)
Just nu är det den kommande helgen som jag längtar lite extra till. Och det som är riktigt bra med det är ju att det bara är en dag kvar dit!

Jag har precis pratat med goaste Anna telefonen nu o fixat dom sista planerna. Hon kommer hit på lördag på en liten sleepover o vi laddar för en riktig tjejkväll. Kräftor, öl, ost, vin, aaalldeles för mycket skitsnack o djupa samtal hela natten.
Det kommer bli toppen, det vet já! :) Wiiieeee!
Och på söndag blir det PerfectHome-party med goa vänner.
Visst låter det som en kanonhelg??!


Idag har jag jobbat en dagtur. Efter det hämtade jag som vanligt Stina på dagis o cyklade hem o klippte gräset. Det där förbannade jäkla bajsgräset som tydligen ska fortsätta växa i all evighet amen. Det är nästan så att jag längtar efter lite snö- men bara nästan! ;) 
Sen dök lillfisans pappa upp o spelade spel med lillfis i soffan en stund, o så fort han hade åkt så kom min pappa. Så eftermiddagen försvann fort! När pappa hade åkt så åt vi middag ~ persiljejärpar med kantarellsås o gårdagens goda sallad. Det var riktigt mumsigt! (Om man nu får säga så om sin egen mat? Hehe... ;) )

Efter jobbet imorgon ska vi ta en sväng ner på byn o inhandla allt till helgen. Stina ska till morfar på myskväll på lördagen, så hon får oxå köpa med sig det hon vill ha till lördagsgodis. ( Läs: Mamman dövar sitt dåliga samvete över en vinkväll, med allt onyttigt barnet kan önska sig. ) ;)

Nu ska jag ladda morgondagens matlåda. Puss

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar