tisdag 17 maj 2011

Åskoväder!

Nu kunde jag äntligen sätta på datorn. Det har åskat rejält o verkade gå precis över oss. Men det var inte så farligt.. Det var till o med lite mysigt- jag tände ljus o satt här i soffan o läste.

 Idag har det varit jobb~7-13.30. Jag cyklade faktiskt till jobbet idag, trots att bilen står här på parkeringen. Så då kände jag mej duktig! ;) Efter jobbet cyklade jag till dagis o hämtade lillfisan o sen åkte vi hem o grejade lite här hemma.
Jag lagade kycklingfilé till middag idag, fylld med philadelfiaost, soltorkade tomater, lök o kryddor. Till det kokade jag lite mathavre till Stina (jag gillar inte det, men det är hennes favvo) o broccoli. Det blev jättebra! När maten var klar så packade jag in den o så tog vi med oss den ner till Öjervik. Där åt vi, lillfisan badade o jag pysslade om hönorna. Konstiga djur det där...

Imorgon är det jobb som gäller igen. Sen på kvällen är det Sommarfest med Stinas dagis, på Hembygdsgården. Det ska bli mysigt! Barnen ska tydligen bjuda på en cirkusföreställning o Stina ska vara cirkusdirektör!! :) Det ska bli sååå roligt att se.
Bara att hålla tummarna för att det bli bättre väder imorgonkväll än det har varit nu... Det har tokregnat hela eftermiddagen/kvällen. När vi var i Öjervik så haglade det pingisbollar...så det är ju bara att hoppas på att det blir bättre imorgon. ;)

Nej, nu ska jag kolla färdigt på Desperate Housewives o äta en smörgås.

Sweet Dreams! Puss

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar