onsdag 2 mars 2011

Fisk

Mmm, vilken god mat jag just gjort!
Det blev fiskgryta med kräftstjärtar- sååå gott! Såhär;

*Vatten
*Vit fisk, typ torsk eller liknande
*Fiskbuljong
*Lök
*Vitlök
*En liten skvätt vinäger (eller varför inte lite vitt vin, om du har)
*Salt&vitpeppar
*Matlagningsgrädde
*Kräftstjärtar
*Citron

Jag kokade fisken i vatten, buljong, vinäger, lök#2 o kryddor. När fisken var så mjuk att den började dela sig så hällde jag av det mesta av vattnet o pillade ut löken.
Sen slog jag över grädden o lät det koka ihop lite. Tillsist hade jag i kräftstjärtarna o pressade över citron. Jag serverade den med kokt potatis o tomatsallad.
(Skriver inga mått, för jag har ingen aning hur mycket jag hade i av varje.. ;) )

*Ett alldeles utmärkt middagstips om ni frågar mej!*

-Jahapp! Vad har vi gjort idag då??
Jooo, jag var iväg o tränade på förmiddagen. Det var skönt! Lillfisan fick följa med idag, o det var inga problem. Sen åkte vi hem o åt stek till lunch.. Kändes lite lyxigt till lunch, men gôtt var det!! ;P
Sen kom bästa Linda hit efter lunch o drack kaffe i ett par timmar! ~ Trevligt! ~ Pratade en massa skit o disskuterade allt viktigt i livet- som vanligt! ;)
Efter det packade jag bilen full i papper o dylikt o åkte till Återvinningen. Sen blev det Pekås o inhandling av det sista inför kalaset. Så nu har jag allt, utom sojakorvarna- det var givetvis slut..

Imorgon är det slut på ledigheten o jobbet väntar! Jobbar 7-13.30 o efter det blir det ska Emmy, jag o Stina på kafferep- det ska bli mysigt!♥

NU: hänga tvätten, plocka bort i köket, fixa matlådan o sen blir det soffläge resten av kvällen!
Puss&Hej


3 kommentarer:

  1. Uh vad vi ställer till det för dig..

    SvaraRadera
  2. Jaa, uh! Men nu finns det soja-kôrv till grabbarna!! :)
    Vi ser fram emot att träffa er!

    SvaraRadera
  3. Vi med! Första feberfria dagen idag, wohoo! :0)

    SvaraRadera