söndag 20 februari 2011

Ögon?

Som vanligt har vi haft en riktigt bra ledig helg!

Idag har vi haft en lugn dag här hemma. Bortsett från ett litet besök av familjen Ollén på eftermiddagen- då var det fullt ös medvetslös! I alla fall på barnen.. :) Dom lekte o hade så himla roligt, som alltid. Och jag ljuger inte om jag säger att Stina o Ossian rev ut varenda liten pryl i hennes rum! Ojojoj! Men roligt hade dom!! :) Emelie o jag disskuterade livet o drack kaffe, så det var en riktigt lyckad eftermiddag.
Tack för idag, vännen!

Annars så har jag fortsatt med min planering inför lillfisans kalas idag. Så nu är äntligen alla inbjudningskorten färdiga o snart är även alla utdelade. Jag har kollat  runt på olika hemsidor o letat efter lite småsaker till 'monster'-kalaset, o nu tror jag att jag hittat allt jag behöver. (Kan rekommendera barnkalaset.se) Jag ska bara beställa ett par småsaker, annars så ska jag nog knåpa ihop det mesta själv. Blir ju både billigare o lite mer personligt. Känns väldigt onödigt att lägga ut en hel förmögenhet redan nu- det lär ju ändå komma en dag när hon har högre krav... ;)
Det största problemet är nog själva monstertårtan. Vet fortfarande inte riktigt hur jag ska få till den, men jag har väl lite tid på mej. Hittills är min enda plan grön marsipan..men det ska ju vara ögon o så oxå..
Tips någon???
Men inför själva födelsedagskalaset (på fredag) har jag nog allt klart. Ska baka bullar någon dag under veckan o leta reda på nåt bra recept på chokladtårta, för det har hon beställt! ;)

Jag ser fram emot morgondagen! Då blir det först sovmorgon, träning med lilla mamma på förmiddagen o sen efter lunch kommer Anna o Edvin! Dessutom tror jag att Linda kommer förbi på kaffe nångång under dagen. :) Ser ut att bli en bra dag!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar