måndag 13 december 2010

Lucia

Måndag igen! Den här helgen har faktiskt varit ganska lång. Men det beror nog på att jag blev genomförkyld igår, så söndagen blev lite dryg. Hade ju tänkt att vi skulle ta en sväng på byn, eftersom det var skyltsöndag o Luciatåg, men det blev ingenting gjort. Lite tråkigt...


Men ett litet bak (kanelmuffins, som sen ska garneras med skumtomte-frosting) o bus i snön han vi med under helgen i alla fall. :)

Idag har jag jobbat. På eftermiddagen kom Sunnes Lucia o lussade för de gamla, så jag stannade kvar lite längre på jobbet. Det var faktiskt kul att se dom, det var längesen jag var med o såg.
Men imorgon ska jag se ett ännu bättre luciatåg- Stinas! :) Det ska bli jättemysigt!
Sen är jag ledig onsdag o torsdag, o då funderar jag på att passa på att ta en tur till Ikea. Jag ska ju göra om lite i fisans rum nu till jul o då ska jag bl.a. köpa en bokhylla o en sänghimmel där. Har inte riktigt bestämt mej för vilken dag jag ska åka..ska fundera lite på det (läs: kolla med Anna vilken dag som passar henne bäst! ;) )

Nu ropar tvätten på mej i tvättmaskinen- dax att hänga! Sen blir det soffmys! <3
PUSS/L

1 kommentar: