tisdag 7 december 2010

Bra dag!

Ja, det har vi haft idag! Trots att det är tisdag- veckans tråkigaste dag.. :)

Började dagen med att pyssla o städa lite här hemma. Sen slängde jag lillfisan i sin nya pulka o drog iväg till affären, handlade lite smått&gott. När vi kom hem så satte jag en kastrull på spisen o kokade kola! Med krossade Marianne-godis på..det blev supergott! Äntligen lite julgodis i kylskåpet.
Vid två-tiden kom lilla mamma o hämtade upp oss o vi åkte ner till min mormor&morfar o lämnade av Stina. Sen åkte mamma o jag o tränade! Det var superkul! Eftersom det var första gången vi var där så blev det väl ingen riktigt seriös träning direkt, vi ville ju prova på alla maskinerna o känna lite på allt. Men visst, en svettig timme blev det! ;) Det var toppen, så dit kommer vi absolut att återvända.
Så fort vi kom hem igen så dök Linda upp. Så då blev det kaffe o nykokta kolor! Mysigt, som vanligt!
Tack för idag, gums!

Till kvällsmat så lagade jag faktiskt en Jansson's frestelse o köttbullar. Lite försmak på julen!
Lillfisan var inte så förtjust i frestelsen, men köttbullarna var en hit.. ;)




                                  Kola med Mariannekross!
Till ca. 50 st

*100 g smör
*3 dl grädde
*1 dl sirap
*2 dl socker
*Mariannegodis efter behag! :)

Koka ihop alla ingredienserna o låt det stå o koka i ca 40 min. Krossa godisarna! Gör ett kulprov efter 40 min. Häll sedan upp kolasmeten i en bakplåtsklädd form (ca 20*20cm) o häll på det krossade godiset. Låt det stelna lite o skär sedan snitt, så att du sen kan skära/klippa isär kolorna när det har stelnat helt.
Slå in kolorna i smörpapper o förvara i kylskåpet.
I originalreceptet så skulle det vara polkagriskross, men det fanns inga i den affären jag var i idag så det fick bli Marianne istället- o det blev jättebra! Men det är säkert skitgott med polka oxå... :)


Nu har jag precis färgat håret. Blev en riktigt snygg kastanje-färg..
(JA, jag färgar mitt hår själv- hemma i badrummet! Pinsamt, men billigt.. ;) )
Imorgon kommer Jajjan på 11-kaffe. Det ser jag verkligen fram emot!! :) Då blir det kaffe & skvaller på hög nivå!
Nu blir det tvkväll under filten! Har en himla massa brydderier som ligger o gnager i huvudet :( - men det är väl bara att ignorera o tänka på nåt annat! Life goes on! :)

Ha en bra kväll!! Puss&Kram

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar