tisdag 21 december 2010

21/12

Kan Ni fatta att det är den 21:a december idag?? Alltså, tre dagar till Julafton!!
 Woohoooo!!
 Känner mej lite som ett litet barn som längtar efter julen, men det är ju så jäkla mysigt! God mat, glada släktingar, klappar under granen o en massa annat mys.
Kan man göra nåt annat än längta??!!

Igår var jag ledig efter jobbhelgen. Då fick vi besök av Anna, Valle o Charlie på förmiddagen, så det blev en massa bus i sjörövarskeppet (=soffan) o fika. Tack för besöket, kömpis! ;)
Sen på eftermiddagen fick vi besök av pappsen, så då blev det ännu mer kaffe o skitprat. Det var meningen att pappa skulle komma med granen, men den har vi fortfarande inte sett röken av.. Håller tummarna för att han kommer med den imorgon. :)

Imorse var det -20 grader när vi gick till dagis/jobbet. Kaaaalt! Och nu när jag kollade på mätaren alldeles nyss så var det -21,5... Men det är vitt o fint o väldigt juligt där ute!
Efter jobbet så satte jag en köttgryta på spisen som fick stå o småputtra hela eftermiddagen- mums! Fixade till lite mer julgodis oxå. Idag blev det choklad med salta jordnötter. Det blev supergott! Och igår gjorde jag choklad med musli o russin, så nu finns det lite julgodis i kylskåpet. Appropå kylskåpet så har jag precis fyllt upp både det o frysen med en massa kött. Riktigt fint o superekologiskt! Tack, Emmy!! :) Så nästa år blir det mycket entrecôte, bogstek o oxfilé- Nice!

Det känns som om jag har tusen grejor som måste göras innan självaste Julafton...

*hämta ut blombuketter på Blombutiken
*griljera skinka
*montera bokhylla till fisans rum
*laga Jansson's frestelse
*köpa folie o maschaller
*torka alla golv
*tvätta Stinas strumpbyxor
*göra färdigt Stinas room makeover
*få hem o klä granen

Jaaaa, var det verkligen allt??? Aja, jag kommer säkert på något mer som ska göras.. ;) Nu ska jag dra fram den där bokhyllan o göra ett försök...wish me luck!

Ha en bra kväll! Puss/L

2 kommentarer:

  1. Vassegooo :) Hoppas du vart nöjd!! :)

    SvaraRadera
  2. Ja, men tack själv kömpis för att ni vågade släppa in oss igen! Hoppas bara att allt såg helt ut efteråt.. ;o)

    SvaraRadera