måndag 20 september 2010

Vardagstråk

Det blev en riktigt bra söndag igår! Eftersom det var så fint väder så tog vi en tur till lekparken, där Stina fick springa av sig lite energi. :) Sen gick vi hem, åt lunch o slappade lite. På eftermiddagen kom lillfisan på att hon ville gå o handla, så vi tog en cykeltur till affären o köpte mjöl o jäst- sen blev det bullbak! Vaniljbullar fick det bli o dom blev jättefina..och goda! ;) Lagom till att första plåten var klar så dök H upp, så honom bjöd vi såklart på nybakat. Stina var lycklig över att se pappsen! Han hade lite bråttom iväg, men han kom tillbaka en sväng innan det var dax för honom att dra vidare till Norge. Söndagsmys på hög nivå!

Idag har det varit fullt upp.. Började med att jobba 7-13.30, sen möte/utb. fram till klockan 4- hämta lillfis- hem o hämta hönsmat o sen vidare ner till mamma&pappa. Där släppte vi ut kräken ett tag, medans vi fikade o plockade kantareller. Lagom till att Bolibompa började kl 6 så var vi hemma igen. Puhh! Det var en lång dag.. När vi kom hem fixade jag till en grönsaks-/pastagratäng, typ lasagne. Det blev superbra! Såhär:

* Pasta (vilken sort som helst, gärna lasagneplattor)
* 1 squash (hemodlad)
* 4 små morötter (oxå hemodlade..)
* 1 vitlöksklyfta
* 1 pkt färdig ostsås Kelda
* vitpeppar

Jag började med att förkoka pastan lite, eftersom jag använde mej av vanliga pastaspiraler. Skivade squashen o morötterna o hackade vitlöken. Sen hällde jag upp den färdiga ostsåsen i en bunke o vispade ihop den med vitlöken o vitpeppar. Hällde upp lite utav pastan så att det täckte botten på en gratängform, la grönsaker på o hällde över lite sås. Sen forsatte jag bara att göra såna lager, precis som när man gör lasagne helt enkelt, o sen svisch in i ugnen en liten stund.
Den blev jättebra o god, men jag tror att det blir bäst med vanliga lasagneplattor egentligen.. Ett litet middagstips i alla fall!

Ikväll ska jag se H's kusin på tv- i Lite sällskap. Det ska bli kul! Om jag orkar vara vaken så länge... ;) Puss på Er!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar