söndag 19 september 2010

Söndag

Jahapp, då var det en ny dag! :) Söndagsmyyyyys står på schemat idag! Solen strålar ute, så jag vet inte riktigt vad vi ska göra... En morgonpromenad har vi redan hunnit med. Det var skönt ute, men det var bara 6 grader så det var lite kyligt. Om jag hade haft bil så hade det passat bra att ta en liten tur till Stöpa idag, men det har jag ju inte! :( Attans! Det får bli en annan dag.. Det är lite svårt att hinna med allt jag vill, nu när vi har hönapöna att ta hand om. Jag jobbar ju oftast till halv 2 o sen är det bara att hämta Stina o dra vidare ner till Öjervik. Och jag vill ju att hönorna ska få vara ute ett par timmar, så klockan har ju blivit 4-5 innan vi har kommit därifrån. Då är det bara att åka hem o börja med kvällsmat, så det är lite svårt att klämma in något mer.. Men jag har tänkt att jag ska slå två flugor i en smäll nån dag, o bjuda ner Emmy till Öjervik- vi kan ju lika gärna dricka kaffe där! Men imorgon vet jag inte riktigt hur jag ska lyckas pussla ihop det, för då jobbar jag först 7-13.30, sen har jag ett möte/utbildning på jobbet fram till klockan 16.30. Hämta lillfis efter det o sen ner till hönorna..Puh! Det blir stressigt! Men det får gå.. :)

Imorgon är det barnbidrag o den här månaden så betyder det- storhandla!! Det är heeelt tom i skafferiet o nästan lika tomt på kontot.... Vår lilla minisemester tog hårt på plånboken, men det var det värt!! :) Men nu måste jag handla hem lite basgrejer, det är så jäkla dåligt med sånt hemma nu. Egentligen skulle jag vilja ta en tur ner till Willy's o storhandla där, men det tror jag inte att jag hinner med den här veckan. Annars tycker jag att det är bra att handla där, billigt o mycket bra grejer, o fräscht. Dessutom så brukar mina Willly'sbesök alltid inkludera Anna! Och det gillas! ;)

Neeeej, man kanske skulle försöka fundera ut vad vi ska ta oss för idag... Det är ju nästan onödigt fint väder ute....

Ha en underbar söndag, mina käraste!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar