onsdag 22 september 2010

Så jäkla bra dag!

Ja, det är precis vad vi har haft idag! :)
Hade tänkt mej en tidig morgonpromenad i morse- men när klockan ringde så var det så varmt o mysigt i sängen, så det kunde kvitta! Haha! Skönt med lite sovmorgon istället.. Sen blev det frukost, dusch, fix o sen åkte vi ner på byn o köpte lite djurgodis till Emmys bebisar. Efter det så var det dax att dra ner till hönorna o kasta in lite mat till dom. Sen drog vi vidare till Årnäs o drack en massa kaffe, pratade en massa skit o hade det hur mysigt som helst! En promenad hann vi med oxå. :) Och Stina fick ge djuren lite godis, det gillade hon (även fast katterna var lite kräsna.. ;) )!
När vi varit där några timmar så åkte vi in till Sunne igen o handlade lite o fick oss en kôrv på Sibylla. Sen slappade vi hemma ett tag, blev så himla trött på eftermiddagen. Men så pratade jag med Anna i telefon o hon pratade om att hon skulle på aerobics ikväll o jag blev lite avis.. När vi hade lagt på så kom jag på att jag skulle ta ett par varv på elljusbanan, jag blev så himla sugen på det. Så jag skjutsade ner lillfisan till min mormor&morfar o åkte upp till Hembygdsgården. 5 km rask promenad i leran! GôôôôT!! Det var precis vad jag behövde, 45 minuter för mej själv, o dessutom så fick Stina leka lite med gammelmormor i lugn o ro.

Nu har vi ätit fläskfilé, stekta rotsaker/potatis o kantareller- torkat golvet i kök+badrum- myst en massa i soffan o haft en skön kväll! Lillfisan somnade kl 19, som vanligt, o nu ska jag bara sitta här i soffan resten av kvällen... :)

Hoppas ni haft en bra dag!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar