tisdag 14 september 2010

Ledig!

Idag har vi haft en härlig, ledig dag- trots tokregn!
Jag tog lite sovmorgon, gick faktiskt inte upp för ens halv 9. Lillfisan gick upp halv 8 o slappade framför tv:n. Sen åkte vi ner till hönorna o slängde in lite mat o plockade ihop äggen. Det gick riktigt bra! Igår när vi var där så släppte vi ut dom o dom fick springa ute i 3 timmar! Vi roade oss med att plocka allt ätbart hemma hos mamma&pappa, dvs. äpplen, morötter, gurka, tomater o kantareller. Men jag kände mej lite lagomt nojig över att nån av hönorna skulle rymma (trots stängsel), så jag sprang fram o tillbaka o räknade så att alla 9 var där....men det gick bra! :)
Efter vi varit där så åkte vi hem o bakade 2 sorters muffins, choklad- o äppelmuffins, åt lite lunch o fikade i soffan. Sen tog vi ännu en tur ner till hönorna, o den här gången släppte vi ut dom. Men jag tror inte att dom heller uppskattade tokregnet, dom gick in tillbaka i hönsgården efter knappt en timme. När vi kom hem så bakade vi ännu en muffins-sort, kardemumma/blåbärsmuffins. Så nu har jag fyllt upp lite i frysen- bra att ha! ;)
Nu sitter Stina o tittar på lite barnprogram o jag ska dra igång lite middag. Tror att det får bli kycklinggryta o bulgur ikväll.

Återkommer med lite bilder senare... Tjingeling!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar