torsdag 29 november 2012

Pyssel

Idag har varit en riktigt bra dag! Fullt upp från morgon till kväll- som det ska va! :)
Men bara en massa roligt, alltså.
På förmiddagen tog vi en tur till affären, så lillfisan fick köpa sig en chokladkalender. Hon blev nöjd, trots Pekås ganska torftiga utbud. När vi kom hem efter den iskalla promenaden fixade jag lite lunch o sen slappade vi i soffan ett par timmar. På eftermiddagen var det dax för pysselkväll på jobbet, o det ville vi ju såklart inte missa! Det var jättemysigt! Vi bakade lussebullar o pepparkakor, gjorde smällkarameller o drack glögg. Allt tillsammans med de gamla, o det var uppskattat! :)
Påväg hem från jobbet gick vi o tittade i alla fönster o såg att det var hemskt många dom redan satt upp alla ljusstakar o stjärnor redan. Jag blev lite avundsjuk, så när vi kom hem så började jag med att sätta i belysningen i granen vi har på framsidan o det blev jättebra! Sen tog jac fram våra kartonger med julsakerna o vi kollade lite på vad som ska fram nu till advent o inte. Himla massa fina saker!! Det måste vara någon med väldigt bra smak som köpt alla fina tomtar o grejor! ;) Hah!
Så när Stina gått o lagt sig så började jag plocka fram lite grann. Ställde iordning ljusstaken i hennes rum bl.a. o gissar på att hon kommer vara överlycklig när hon ser det imorgon bitti... :) Men annars så väntar jag nog lite till med att plocka fram allt. Fast det kliar i fingrarna, så vi får väl se hur det går..... Antagligen så slutar det med att jag tar fram allt o skyller på att det är Stina som är julsugen! ;)

Nää, nu ska jag sova! Det är ju mitt i natten... Puss&Gonatt

En bild på våra lussebullar på jobbet.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar