lördag 20 augusti 2011

Norsk vädergud


<>Flau vind, 2 m/s fra sør-sørvest

I morgen, 21. august 2011


Tid




Varsel




Temp.




Nedbør
søndag kl 6Delvis skyet 13°0 mm
søndag kl 7Delvis skyet 13°0 mm
søndag kl 8Delvis skyet 14°0 mm
søndag kl 9Lettskyet 15°0 mm
søndag kl 10Delvis skyet 16°0 mm
søndag kl 11Delvis skyet 18°0 mm


Såhär ser det ut på yr.no inför morgondagen. Så nu ska jag förbereda lite frukost, ladda kaffebryggaren, fixa fikakorgen o ladda för en frukost i skogen imorgon. Det är ju min allra sista semesterdag o jag ska se till att få ut så mycket som möjligt utav den.
Det har stått en hel del i tidningar o dylikt om att man mår bättre av att ha fler, korta semestrar än en lång sammanhängade semester. Jag kan nog hålla med om det. Även om det har varit grymt skönt att vara ledig i 5(!) veckor, så blir det lite "vardag" till slut. Man uppskattar nog ledigheten mer om den är lite kortare, o dessutom infaller någon mer gång än EN sketen gång om året... Med andra ord så är det dax att börja planera in nån liten weekend-ledighet framöver. :) Jag får nog försöka jobba lite extra så att jag kan unna mej lite ledighet ibland. Japp, så får det bli! Amen.

Jag klickade hem en liten höst-beställning på H&M's hemsida förut. En hel del kläder till Stina (hon fick vara med o välja) o ett par grejor till mej. Bland annat en jättefin lila fleecejacka som jag tror kommer vara toppen. Så nu är vi snart rustade för höst, det enda jag saknar är gummistövlar. Varför ska det vara så svårt att hitta ett par normala gummistövlar? Ett par som inte är blommiga/chockrosa/leopardmönstrade eller slutar en centimeter ovanför fotknölarna??! Jag vill bara ha ett par snygga, enkla enfärgade stövlar som går upp på vaden så att man kan gå i en vattenpöl utan att få fotsvamp o sunkfötter.

Ojoj, det här blev ett utdraget inlägg- började skriva halv nio, sen ringde Anna... Oops! ;)
Så nu, när klockan snart är halv elva så ska jag ladda kaffebryggaren.

Sweet dreams! XOXO

1 kommentar:

  1. Jag hoppas ni förstod att det var stövlar till MEJ jag gnällde om?! Till Stina är det inget svårt- 79:- på Skopunkten! Häpphäpp!

    SvaraRadera