lördag 9 juli 2011

Lördag

När jag var i stan förra veckan så köpte jag en ny bikini (en överdel i alla fall, orkade inte rota runt på rean efter byxorna), en ganska tråkig svart bandeau på H&M. Den är jättefin o sitter jättebra, men idag har jag insett att man kanske inte får den snyggaste brännan av en sån modell..... Har förtillfället ett V mitt på bröstet. Hah!

Det blev riktigt fint väder idag faktiskt. Men det blev inget bad i alla fall, tyvärr. Efter att jag bloggat på förmiddagen så tog vi en sväng ner på byn o köpte muffinsformar, eftersom jag upptäckte att dom var slut. Så när det sen blev fint väder efter lunch så var jag inte så sugen på att cykla ner igen. Så vi stannade hemma o solade o mådde gôtt på baksidan istället. Vi får väl passa på nu under helgen, för på måndag kommer målaren o ska börja måla fasaden på mitt hus. Så då gissar jag på att det inte kommer att vara så kul att sitta ute... Men jag är evigt tacksam att han kommer den här veckan, o inte under min semester! Då hade jag nog varit tvungen att fly.

Idag provade jag att baka det där bantningsbrödet som jag skrev om häromdagen. Oopsiesbröd. Jag tror att det är ett LCHF-recept. Men det var faktiskt ett riktigt gott bröd! Eller ja, bröd å bröd...jag vet inte riktigt hur jag ska förklara det. Det blev i alla fall inte som en omelett, men mjukare än limpa. Jag lägger ut recept i ett eget inlägg sen.
Och så bakade vi chokladmuffins. Dom blev ganska tråkiga, men jag ska göra nån god frosting till dom. Om jag ska bjuda på dom, alltså. :)
Annars så har vi väl inte gjort så mycket idag. Jag städade lite på förmiddagen, men det syns inte nu längre- efter bakning å så. Och så har jag klippt gräset o fixat lite inför målningen. Nu ska jag hänga tvätten ute. Sen ska jag...eeehh, ja..jag vet inte.
Hoppas att ni har en fin lördagkväll! Puss

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar