torsdag 30 juni 2011

Hej på er!

Vilken sommar vi har! Helt underbart!!
Nu får det gärna fortsätta såhär.
Resten av året. Please?!

Klockan tio i förmiddags var vi bjudna hem till Anna i Rottneros. Stina vaknade strax innan 8 o gick upp o satte på tv:n. - Jag kommer strax, sa jag till henne o vände mej om i sängen. När jag vaknade var klockan kvart över 9! Hoppsan! :) Så det blev lite bråttom, men jag tror att klockan var prick tio när vi parkerade på Parkvägen. Där blev det (somvanligt) en massa gott fika o barnen härjade runt i trädgården. Mysigt!
När vi åkte hem så tog vi en sväng förbi affären o köpte jordgubbar. Det var billigt nu- 15 kr litern, så vi köpte tre liter. Gôtt!
Sen åkte vi hem o solade/slappade på baksidan ett par timmar. Det har varit så sjukt varmt idag oxå- just the way we like it! :)
Chokladglass på kondiset

På eftermiddagen tog vi en promenad ner på byn. Traskade runt i butikerna o åt glass i solen o hade det bra. Lite semesterkänsla idag med! Sen gick vi hem o lagade hemgjorda hamburgare. Det var i princip det första vi åt idag- i matväg. Det blir så konstigt när det är såhär varmt! Varken jag eller lillfisan blir särskilt hungriga o man liksom glömmer bort att äta. Men jag kompenserade det med att servera jorgubbar med glass till efterrätt! Hah! ;)

Nu tror jag att  jag ska surfa runt o kolla efter nåt roligt jordgubbsrecept...  Tips någon?

Ha en fin sommarkväll! Puss

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar