tisdag 10 maj 2011

Tisdag 10/5

Shit, vilket väder!
Det är en riktig sommarkväll ute- Lovely!!

Det har varit helt underbart väder heeela dagen, men det tog lite tid innan vi kunde ta oss ut (utan att bli plaskblöta..) eftersom målaren höll på här ute. Jag höll på att bli knäpp innan han blev klar! Han började halv 8 o var inte klar med vårt hus för ens kl 16. Dryyyyyygt! Men det var nog bara bra för lillfisan att vi fick ta det lugnt här inne, hon är fortfarande lite förkyld.

På eftermiddagen kom lilla mamma o syrran hit, Vi dukade fram kaffe, fruktsallad o glass. Mn jag saknade jordgubbar...hoppas det kommer snart! Det finns inget bättre än färska, söta jordgubbar på sommaren. :) Mmmmmm.

När dom hade åkt så slängde jag Stina i barnsadeln o cyklade till affären o köpte grillbriketter- grillning stod på schemat!! Årets första grillning faktiskt. Det blev grillad kassler, korv o majskolvar. Såååå gott!! Hade nog smakat ännu bättre ute på altanen, men jag måste fixa till utemöblerna först (eller åtminstone köpa dynor sålänge). Men sen ska vi sitta där hela kvällarna! Älskar min altan!

Nu ska jag röja upp lite här hemma..det blir gärna lite stökigt när man är hemma ett par dagar. Imorgon är det jobb som gäller igen. Jag hoppas att lillfisan är pigg nog att klara en hel dag på dagis! *håller tummarna*

Hoppas ni har haft en fin dag i solen&värmen!  XOXO// Linda

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar