lördag 11 december 2010

Slapp lördag!

OjOj, vilken slappis-dag vi har haft idag! Riktigt skönt!
Igårkväll var jag på julbord med mina kära arbetskamrater, på Länsmansgården. Det var jättegod mat! Inte särskilt livat, men det är det sällan på våra personalfester nuförtiden. Men det var riktigt trevligt! Stina sov hos mamma&pappa. Så imorse fick jag lite sovmorgon o en morgon med lugn o ro! :) Hade tänkt mej en morgonpromenad, men det hade kommit typ 5 cm snö under natten så det fick vara. Låg kvar i sängen istället, o läste skvallertidningar! :) Sen gjorde jag mej iordning o drog ner på byn för att fixa lite grejer. Lämnade in fisans trasiga overall o dom skulle höra av sig på måndag- så vi får väl se hur det går med den. Hoppas på att vi får en helt ny, direkt... Sen var jag till blombutiken o beställde ett par julbuketter som jag ska ge bort på jul, köpte nya strumpbyxor till Stinas luciadräkt o en julklapp till lilla mamma.
Lagom till elva-kaffet så åkte jag ner till mamma&pappa. Där hade dom dragit igång det årliga pepparkaksbaket, så det var bara att slänga sig med! Det var kul. Det blev en jäkla massa kakor o dom var riktigt goda!
När pappa skulle skjutsa oss hem på eftermiddagen så passade vi på att svänga förbi pizzerian o tog med oss lite mat hem. Gott! Men matkoma är ett faktum efter pizza, o det är ju så jobbigt! Jag har kännt mej mätt o trött hela eftermiddagen, men nu efter en dusch så har jag äntligen piggnat till lite.
Så nu är det mjukbrallan på o soffläge! Imorgon är det tredje advent o då brukar det vara lite julmarknad nere på byn o det kan nog vara värt ett besök...

Ha en fin kväll nu, så hörs vi imorgon! Tjing!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar